Šachmatų lenta suskirstyta į 64 kvadratėlius (8 x 8 langelių dydžio lenta) nudažytais pakaitomis baltom ir juodom spalvom. Šachmatų lenta dedama taip, kad juodas kampinis langelis būtų žaidėjui iš kairės. Yra 16 skirtingų dviejų spalvų figūrėlių. Vienas partneris žaidžia baltosiomis figūromis, kitas – juodosiomis (baltajam priklauso pirmasis ėjimas, paskui einama pakaitomis). Kiekvienas žaidėjas turi po 8 pėstininkus, 2 bokštus, 2 rikius, 2 žirgus ir po vieną valdovę bei karalių.
Užrašant partijas naudojamas algebrinis žymėjimas. Sutrumpinimai: K – karalius, V – valdovė, B – bokštas, Ž – žirgas, R – rikis, o pėstininkų pirmoji raidė paprastai nerašoma (e2, f2, g2, h2).
Ėjimai rašomi naudojant figūros sutrumpinimą ir laukelio koordinates: pavyzdžiui, Ve8, Žf3, e2, f2. Kirtimas žymimas „x“ ir rašomas tarp figūros santrumpos ir laukelio koordinačių: Rxe5, Vxf3. Pėstininkų kirtimai užrašomi taip: exd5. Rokiruotės karaliaus pusėje užrašomos: 0-0, karalienės pusėje: 0-0-0.
Pėstininko, pasiekusio priešininko pirmają liniją ėjimas užrašomas taip: e1V, b8R. Iškart rašoma ir pasirinkta figūra. Šachas žymimas „+“ ženklu, matas – „#“. 1-0 reiškia, jog baltieji laimi, 0-1 – jog laimi juodieji, ½-½ – lygiosios.
Šachmatais žaisti išties nesunku – tereikia prisiminti tai, kaip eina skirtingos šio žaidimo figūros. Vis dėlto, būtent šioje vietoje ir pasibaigia visas nesunkumas, kadangi šachmatai yra 2 žaidėjų rebusas, kuriam žinoti figūrų varymų nepakaks – teks ir sugebėti strategiškai mąstyti geriau už savo oponentą.
Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.Sutinku
Šachmatų lenta suskirstyta į 64 kvadratėlius (8 x 8 langelių dydžio lenta) nudažytais pakaitomis baltom ir juodom spalvom. Šachmatų lenta dedama taip, kad juodas kampinis langelis būtų žaidėjui iš kairės. Yra 16 skirtingų dviejų spalvų figūrėlių. Vienas partneris žaidžia baltosiomis figūromis, kitas – juodosiomis (baltajam priklauso pirmasis ėjimas, paskui einama pakaitomis). Kiekvienas žaidėjas turi po 8 pėstininkus, 2 bokštus, 2 rikius, 2 žirgus ir po vieną valdovę bei karalių.
Užrašant partijas naudojamas algebrinis žymėjimas. Sutrumpinimai: K – karalius, V – valdovė, B – bokštas, Ž – žirgas, R – rikis, o pėstininkų pirmoji raidė paprastai nerašoma (e2, f2, g2, h2).
Ėjimai rašomi naudojant figūros sutrumpinimą ir laukelio koordinates: pavyzdžiui, Ve8, Žf3, e2, f2. Kirtimas žymimas „x“ ir rašomas tarp figūros santrumpos ir laukelio koordinačių: Rxe5, Vxf3. Pėstininkų kirtimai užrašomi taip: exd5. Rokiruotės karaliaus pusėje užrašomos: 0-0, karalienės pusėje: 0-0-0.
Pėstininko, pasiekusio priešininko pirmają liniją ėjimas užrašomas taip: e1V, b8R. Iškart rašoma ir pasirinkta figūra. Šachas žymimas „+“ ženklu, matas – „#“. 1-0 reiškia, jog baltieji laimi, 0-1 – jog laimi juodieji, ½-½ – lygiosios.
Šachmatais žaisti išties nesunku – tereikia prisiminti tai, kaip eina skirtingos šio žaidimo figūros. Vis dėlto, būtent šioje vietoje ir pasibaigia visas nesunkumas, kadangi šachmatai yra 2 žaidėjų rebusas, kuriam žinoti figūrų varymų nepakaks – teks ir sugebėti strategiškai mąstyti geriau už savo oponentą.